Wednesday, June 24, 2009

KHAIRY MASUK PAS ?//



Setelah lama menyepi dari hingaq bingaq politik Malaysia, tiba-tiba nama Khairy Jamaludin mula kedengaran balik.. bukan apa,, mungkin ada orang yang rindu kot.. ye lah, sebelum ini masa zaman kucari Al-Ghazali ku temui Khairy dulu bukan main lagi lagaknya si Khairy ni, boleh dikatakan sabab hari ada sahaja berita yang berkaitan atau dikaitkan dengan Khairy,al maklumlah, menantu Perdana Menteri la katakan..

Kenyataan terbaru Khairy yang menyokong bahawa PPSMI dikaji semula adalah tindakan yang agak luar dari kebiasaan sebagai seorang Pemuda Umno. jika dibandingkan dengan bekas Bos Khairy dulu tu, memang berbeza.


Semua rakyat Malaysia maklum bahawa isu PPSMI ini telah ditentang sejak awal-awal lagi oleh PAS. Dari kenyataan akhbar sehingalah kenyataan demontrasi jalanraya,..

Nampaknya Khairy bersetuju dengan pendirian PAS dan menyokong apa yang diperjuangkan oleh PAS dalam isu PPSMI ni. Apa yang menjadi persoalan adakah Khairy berminat dengan PAS atau ada udang disebalik batu.

Bukan apa saya masih teringat masa zaman Salahudin Ayob jadi Ketua Pemuda PAS pusat dulu beliau pernah menyerahkan borang masuk ahli PAS kepada Khairy, cuma terfikir apa si Khairy buat dengan borang PAS tu..saya rasa mungkin dia dah isi kot.kalau dah isi maknanya Khairy masuk PAS lah..mungkin saja..

Ataupun, Umno memang dah tahu isu PPSMI ini memang merugikan orang Melayu dan mereka akan hapuskan dasar mengajar matematik dan sains dalam bahasa Inggeris. Jadi ini lah masa yang sesuai untuk menjadi Hero.. Bila dasar ini dihapuskan rakyat akan nampak Pemuda Umno yang diketuai oleh Khairy sebagai Wira dalam membela nasib bangsa Melayu sambil dilaungkan HIDUP MELAYU,HIDUP MELAYU...

Tapi ..sudahlah semua rakyat dah masak politik sapu sampah, bila buat sampah sendiri yang sapu.kemudian jadi Hero....

No comments: