Monday, December 14, 2009

DOA SEBAGAI SENJATA ORANG MUKMIN, RACUN KEPADA ORANG MUNAFIQIN


Doa adalah senjata kepada orang mukmin. menurut ulama senjata yang paling merbahaya orang mukmin adalah doa mereka bukan tentera dan bukan juga bilangan perwira mereka.

Sengaja nak bercerita tentang bagaimana doa-doa yang melekat di bibir-bibir pejuang Islam. Bagaimana kalimat Doa yang dibaca oleh Nabi ketika menghadapi saat getir berhadapan dengan musuh dalam perang Badar. Lalu Allah menzahirkan kekuasaan yang maha berkuasa itu dengan menganugerahkan sebuah kemenangan yang cukup bermakna dan paling berharga dalam sejarah islam.

sekarang ada orang yang mengaku sebagai islam tetapi takut kepada Doa. Doa adalah permintaan manusia kepada Allah, maka segalanya akan terserah kepada Allah yang berhak menentukan segala-galanya.kita mohon kepada Allah supaya menjauhkan kita dari kejahatan manusia dan syaitan. Maka yang bernama Syaitan dan manusia yang jahat akan mendapat hukuman dari Allah. ini maknanya Allah mengabulkan permintaan dan permohonan kita yang sering diganggu oleh Syaitan yang direjam dan manusia yang kejam.

Sebab apa Allah memberikan bala kepada syaitan adalah kerana kejahatan yang dilakukannya dan Syaitan memenuhi syarat untuk mendapat bala dari ALLAH, kerana sifatnya yang melakukan kejahatan dan kezaliman.Ertinya memang wajarlah syaitan dan manusia yang zalim dan jahat untuk takut kepada doa yang memohon supaya Allah memberikan bala kepada syaitan dan koncu-koncunya.

Tetapi kenapa Perdana Menteri dan koncu-koncunya merasa takut dengan Doa Tuan Guru Nik Aziz sekiranya mereka tidak melakukan kejahatan dan kezaliman.


Kalau Tuan Guru Nik Aziz berdoa supaya Allah memberikan bala dan bencana kepada Perdana Menteri kerana tidak mahu memberikan wang royalti kepada rakyat Kelantan, maka yang perlu takut adalah mereka yang tidak membayar wang royalti kepada rakyat kelantan. satu Malaysia dah tahu memang Pak Najib tidak mahu bayar wang royalti kepada rakyat kelantan..

No comments: