Monday, June 22, 2009

10 TAHUN ZAMBRY JADI WAKIL RAKYAT PANGKOR, MASIH ADA RUMAH YANG TIADA ELEKTRIK DAN AIR


inilah rumah yang tiada bekalan elektrik dan air semenjak merdeka lagi yang berwakil rakyatkan seorang Menteri Besar Mahkamah Perak.

Ahad,21 jun 2009, PAS cawangan Sungai Pinang Besar telah mengadakan program memberi sumbangan fakir miskin di Cawangan Sungai Pinang Besar. Sumbangan tersebut adalah hasil daripada tabung kemiskinan daripada Dewan Pemuda PAS Lumut dan sumbangan daripada ahli-ahli PAS Lumut. Lebih kurang 20 buah rumah telah menerima sumbangan tersebut.


Pangkor, sudah 52 tahun negara kita merdeka namun masih ada rumah yang tidak mempunyai bekalan asas untuk hidup iaitu elektrik dan air paip.lebih lanjut klik sini

inilah telaga yang manjadi sumber air untuk makan dan minum.

Dimanakah pembangunan yang dilaungkan oleh Zambry dan BN.Zambry yang begitu ghairah ingin menjadi seorang Menteri Besar hendak menjaga dan mentadbir satu negeri sedangkan di kawasannya masih ada orang miskin yang tidak dapat menikmati bekalan asas seperti air dan elektrik,.

Amat menyedihkan sudah 2 penggal Zambry menjadi wakil rakyat namun masih ada penduduk miskin yang telah dinafikan hak mereka untuk memperolehi bekalan asas sebagai penduduk Malaysia. Lebih menyedihkan lagi setelah berpuluh juta ringgit telah diluluskan untuk mencantikkan Pulau Pangkor semata-mata bagi menarik minat pelancong asing yang datang dari luar negara. Tetapi pada masa yang sama masih ada penduduk miskin dibawah jagaan Zambry yang amat-amat memerlukan bantuan tidak diendah dan dipedulikan.

1 comment:

Anonymous said...

Zambry ni boleh menang ke PRU13