Monday, October 19, 2009

SETAKAT PINDA PERLEMBAGAAN UMNO TIDAK MEMBUKTIKAN BERSIH DARI RASUAH


Dalam minggu nie ramai yang dah boleh hafal dialog Najib memekit di perhimpunan agung umno. manakan tidak asyik ada sahaja peluang berita terkini sehingga berita perdana tak habis-habis ulang ucapan Najib..

Selepas ditayang ucapan Najib lalu dicarilah pula mangsa di tepi jalan untuk bertanya pendapat mereka terhadap ucapan Najib. dari orang yang berjalan kaki,pengusaha goreng pisang, jual berger, air tebu semua di interview oleh pemberita...

kebanyakan mereka mengatakan yang Umno telah berubah, lebih telus, dan bersih kerana keberanian Najib meminda perlembagaan.

Tapi kalau difikirkan secara logik, apa kah kaitan diantara meminda perlembagaan dengan UMNO yang bersih dan telus,.. sekadar meminda sesuatu perlembagaan tidak menjamin yang UMNO telah bersih dari rasuah dan telus dalam pemerintahan mereka. cuma yang kita nampak itu hanyalah wayang kulit yang dimainkan untuk memusingkan kepala rakyat yang Umno telah berubah....

Walaupun sistem kuata dihapuskan tidak bermakna rasuah dalam Umno juga telah dihapuskan... apa yang pasti semua perwakilan umno telah dipusingakan kepala mereka oleh Najib yang terkenal dengan ilmu menghilang orang.

No comments: