Monday, April 20, 2009

2A vs 2M = (0)



Dun Pe - Nanti nanti akan menjadi majlis peristiharaan siapa perdana Menteri Malaysia yang sebenarnya, sama ada Mahathir atau Najib. Najib dah mula terasa badi yang pernah di rasa oleh Tun Pak lah dulu, sampai lelah, bukan sebab apa cuma lelah nak melayan si Penguasa Tua yang dah tamat tarikh luput dan tungu masa nak jual kat kelin botoi, besi buruk, tin kosong untuk di labelkan sebagai barang scrap.

Najib dah tentu masih terkedu macam siput sudu dgn kenyataan Mahathir yang mati-matian mahu Umno bertanding di Dun Penanti. Adakah Najib akan cuba mengejutkan Mahathir dari mimpi yang masih dok mimpi dia lah Perdana Menteri dulu,kini, dan sewaktu dengannya,sebulu dengannya, sebau dengannya atau sekutu dengannya.

Persoalannya beranikah Najib, mampu kah dia, atau dah bersediakah dia nak menerima nasib yang sama dengan Tun Lah dulu sehinggakan Tun Lah hanya tingal si kaki Kiri si kyairi yang tak dapat jadi Menteri, sekarang bawa diri, makan hati, tak ada orang nak simpati, hanya tugas diberi,macam kuli, kena kuatkan parti, cari pemuda dan pemudi.. sekarang dah senyap sunyi, dalam tv dah tak nampak muka lagi..

Najib sudah terhidu pakatan 2M Mahathir dan Muhyidin yang sejak dari awal mempunyai agenda sendiri. Kekuatan 2M ni memang boleh melakukan sesuatu sehingakan Abdullah Badawi terpelanting dek pukulan orang Umno sendiri, dimalukan oleh Umno sendiri..

Pakatan 2M sudah tentu akan berhadapan dengan pakar strategi Politik Anwar Ibrahim yang pada masa ini menjadi ancaman yang cukup mengerikan kepada Umno macam mimpi ngeri. fakta lain yang perlu di di takuti oleh 2M pengerusi perhubungan Umno Penang iaitu masih lagi Abdullah Badawi imam Hadhari..


sekaranglah masa yang dinantikan oleh Abdullah Badawi untuk menyucikan dirinya daripada segala taik dan najis yang mendakwa dialah punca kelemahan dan kekalahan Umno semasa Pilihanraya Umum ke 12 dulu. Apa yang Abdullah nak buktikan kita semua boleh jangka.masa ini lah Abdullah nak buktikan yang punca kekalahan Umno bukan sebab semata-mata.



Sekiranya Najib kalah di Penanti segala tuduhan kepada Abdullah akan terhapus. maknanya punca kekalahan bukan kerana Abdullah tapi kerana malang dan sial Najib kerana tak dapat lari dari Hantu Altantunya yang siang malam datang mengejar Perdana Menteri baru Malaysia.

jadi kemungkinan pakatan 2A ,Anwar dan Abdullah vs 2M Mahathir dan Muhyiddin akan bertempur di Dun Penanti = Najib? , ha a, Najib macam mana pula, dia lawan dengan sapa. jadi kesimpulan yang aku boleh buat ialah = Najib vs Altantunya. N vs A





rehat dulu, bersambung ريحت دولو، برسمبوڠ

No comments: